פירוק צעצועים ומכשירים

פרוייקט פירוק מתוך מאגר התכנים של חברת מינימייקרס

תיאור הפרוייקט

פירוק של מכשירים חשמליים. התבוננות, מיון והפעלה מחדש של רכיבים שונים ובנייה של תוצרים יצירתיים שונים.

רציונל

חבילה זו, הינה החבילה הפרויקטלית המומלצת לצעדים הראשונים בהטמעת תוכנית הטינקרינג בבית הספר.(*שימו לב כי נדרש איסוף עצמי של צעצועים ומכשירים מקהילת בית הספר)
פירוק מכשירים זו אחת הפעילויות האהובות והחוויתיות עבור התלמידים המאפשרת להם להתנסות, להכיר את החומרים, לגבש ביטחון עצמי ולטשטש את הפחד מ"להרוס" תוך הבנה שכל "הריסה" הינה הזדמנות ליצור מחדש. מדובר על הזדמנות נהדרת לבחון את חומרי הגלם ולהתנסות במגע של הדברים מורכבים. ולנסות להבין את תהליך החשיבה של המתכננים בעת ההרכבה.

החבילה מאפשרת את השתלבות התלמידים באופן הדרגתי ובטוח בתחום חדש שאינו מוכר להם. התחום שונה מאוד מהמוכר להם ממהלך השיעורים הפדגוגים ולכן זקוק להטמעה נכונה ויצירת "רושם ראשוני" נכון, העתיד לנבא את הבאות ומאפשר לתלמידים יציאה מאזור הנוחות תוך השתלבות הדרגתית וחיובית .

התאמה וקושי

רמות שונות. כיתות ב'-ט'

כמות תלמידים

פרויקט זה מתקיים באופן חופשי ביחידים, זוגות או קבוצות קטנות בהתאם לגודל המכשיר. בפרויקט זה אין עדיין ניהול ותכנון ורכב של פרויקט, ומתאפשרת עבודה משותפת במקביל של תלמידים שונים, כאשר כל אחד יכול למצוא את תפקידו בצוות, בחשיבה יצירתית או טכנית, בסקרנות או אומץ, או בכלל במיומנות מוטורית

SEL – מיומנויות חברתיות רגשיות ומיומנויות המאה ה-21

* חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות.

* טיפוח למידה עצמאית (מטה-קוגניציה), יצירתיות, סקרנות, יוזמה.

* למידה שיתופית, יכולת לשתף פעולה בצוות, יכולת תקשורת טובה ויכולת הצגה יעילה.

* פתרון בעיות, קבלת החלטות, והתמודדות עם שאלות פתוחות.

חיבור לתכנית הלימודים

(STEAM)

מדעים

חשמל

טכנולוגיה

מנגנונים, חלקי המעגל החשמלי, reverse engineering

הנדסה

מבניות, שרטוט מידות,שיפועים וזוויות.

אמנות

ביטוי אישי, עיצוב ופיסול מחומרים ממוחזרים, חשיבה יצירתית

מתמטיקה

מדידה ומידות, שאלות תנועה ומרחק