fbpx

מייקרס בבתי הספר

בשונה מפעילויות מסורתיות ללימודי טכנולוגיה ומדעים, אשר לרוב מציעות תהליך למידה מובנה. 

בפעילויות המייקרס אופן הלימוד הוא אינטואיטיבי וגמיש המשלב משחק והמצאה וחיבור לעולמו הפנימי של התלמיד. 

אז מה זה מייקינג (טינקרינג)?

תחשבו על ילד בן שנתיים ליד שולחן האוכל, זורק,
מועך, מריח, טועם, פולט, אההההההההההההההההה……
ע"י התעסקות ומשחק בחומר בסביבתו הטבעית הוא לומד את העולם.
זה מייקינג!

התעסקות ומשחק בחומר בסביבתו הטבעית של הילד זוהי מהות המייקינג

בעידן בו הילדים מבלים את מרבית זמנם מול מסכים ומאידך
אין להם כמעט נגיעה עם עבודת כפיים או אפשרות להמציא עם הידיים הם
מפספסים מיומנויות טכניות וחברתיות כה חשובות ובסיסיות – גם בעולם החדש!

בעולם המייקרס, הגישות המובילות בחינוך באות לידי ביטוי הלכה למעשה כשהתלמיד חווה הנאה בשיעור,

הוא פתוח ללמידה ולרכישת מיומנויות חשובות לעתיד כמו- חשיבה יזמית, ניהול עצמי, החשיבות בעבודת צוות, 

מציאת מוטיבציה פנימית, ועוד כלים רבים וטובים.

הוא לומד להכיר את עצמו, את חוזקותיו, מה מעניין אותו ומה לא.

 

ערכים ועקרונות פדגוגיים בסדנת המייקרס

רגע, לא קוראים לזה מייקרס?

כן, זאת למעשה נישה בעולם המייקרס. אך לפני שנקפוץ לטכנולוגיות הגבוהות, חשוב שנבין את היסודות. 

תחילה נלמד לעבוד עם הידיים, עם כלי עבודה, כך שנבין את השפה!

פעילות הורים וילדים ב"יס "רמת חן"

כי בדרך להיי-טק עוצרים בלואו טק

פדגוגיה מוטת עתיד ו-S.T.E.A.M
בסדנת המייקרס

S.T.E.A.M ופדגוגיה מוטת עתיד הן שתי גישות המשלימות זו את זו- האחת (פמ"ע) שמה דגש יותר על מיומנויות וכישורי חיים והשניה (S.T.E.A.M) מציעה התבוננות דרך מספר דיסיפלינות מובילות לקבלת תמונה משלימה.
בחרנו להביא לדוגמה את שתי הגישות הללו מכיוון שהן מציעות בחינה מקיפה והוליסטית על כל בעיה נקודתית או פרוייקט רחב. גישות אלה ומרכיביהן נמצאו בעולם החינוך כתשובה לצורך להוגנות ומוכנות התלמיד בעולם משתנה מיומנויות 2030.

השיח על סטים ועל פדגוגיה מוטת עתיד מכוון להתבוננות הוליסטית על הבניית עולמו הפנימי התפתחותי של התלמיד. השאיפה שלנו בלמידה מסוג זה נובעת מהתפיסה שכל פתרון לאתגר מצריך התבוננות הוליסטית דרך פריזמה של דיסיפלינות ה-S.T.E.A.M ודרך מרכיבי פמ"ע, רכישת מיומנויות ויכולות של אדם עצמאי, בר-אוריין ופרואקטיבי, בעל גמישות מחשבתית הנדרשת לאדם במציאות שעדיין לא ידועה לנו. בהנחה שאלה יאפשרו תהליך למידה מקיף, מיטבי ופרודקטיבי.

כדי להבין טוב יותר איך ניתן ליישם את הגישות הנ"ל הלכה למעשה, בחרנו פרוייקט טינקרינג לדוגמה ונציג כאן איך כל מרכיב בא לידי ביטוי.
הפרוייקט נקרא צלליות

Makers In The Real World

איור של מייקרים בעולם האמיתי

S.T.E.A.M

גישת ה – S.T.E.A.M היא אמצעי דרכו אנו מתבוננים על מערך הידע האנושי כמכלול שלם. הלמידה היא רבת הקשרים, 

המאפשרת לתלמיד לחקור ולהטמיע ידע ולהבין את המשמעות היישומית של הידע במרחבי החיים השונים, 

באמצעות פתרון אתגרים, יצירה וביטוי אישי.

מודל ללמידת STEAM כפי שאני מיישמים בחברת מינימייקרס
מודל ללמידת פדגוגיה מוטת עתיד כפי שאני מיישמים בחברת מינימייקרס

צור קשר

בואו נהיה בקשר