* בניית שלד יציב למבנה האוטומטה והרכבת מערכת הצירים המרכזיים
* חקר ובנייה של המנגנון המכני(מנגנון ההנעה): מנואלה, גלגל מניע וגלגל מונע
* עיצוב הדמויות הנעות מחומרים ממוחזרים
רציונל
בפרויקט זה אפשרויות הבנייה והשכלול הן אינסופיות. אוטומטה יכולה להיות פשוטה לבנייה ויכולה להתפתח לכדי מכונה משוכללת עם מספר רב של תנועות ורכיבים. העיסוק באוטומטה הוא מרגש ומאפשר לתלמיד לבטא את עולמו הפנימי וגם מעורר סקרנות ומעורבות המשרתים את ההתמדה הנדרשת לשם פתרון בעיות וחשיבה טכנולוגית ביקורתית הנדרשת בפרויקט. בהמצאת האוטומטה נחשף המתח שבין אלתור ויצירתיות לבין תכנון וסדר פעולות. והתלמידים חוקרים הלכה למעשה מושגים כגון יציבות, חיכוך, מנגנונים, העברות תנועה, מציאת מרכז של גופים שונים ועוד…
התאמה וקושי
מתקדמים.
כיתות ד'-ט'
כמות תלמידים
פרויקט זה מתקיים בעבודה אישית. ומזמן מגוון של מיומנויות ואתגרים; מוטוריקה עדינה, יישום הבנת מנגנונים, מבניות ויציבות, חשיבה יצירתית, העברת הידע על העברת אנרגיה ליישום מעשי, השלמת משימות. וכן מאפשר לנו כמורים להדגיש את חשיבותה של עזרה הדדית ולמידת עמיתים.
SEL – מיומנויות חברתיות רגשיות ומיומנויות המאה ה-21
* חשיבה ביקורתית ויכולת לפתור בעיות.
* טיפוח למידה עצמאית (מטה-קוגניציה), יצירתיות, סקרנות, יוזמה.
פתרון בעיות, קבלת החלטות, והתמודדות עם שאלות פתוחות.
חיבור לתכנית הלימודים
(STEAM)
מדעים
חיכוך, כוח הכבידה
טכנולוגיה
מערכות מורכבות, מנגנון, צירים, גלגלים מניעים ומונעים, מנוף, מנואלה, תכנון מוצר שימושי
הנדסה
מבניות, יציבות, מציאת מרכז של גופים שונים, תכונות שונות של המעגל, אלכסונים, ניצבים,
אמנות
ביטוי אישי, חיפוש מקורות השראה, עיצוב דמות, הנפשה, פיסול בחומרים ממוחזרים